24.5.18

Ekspresowa rolada z jabłkami

Lubię tę roladę za to, że przygotowuje się ją naprawdę szybko. Musimy tylko pokroić jabłka, zrobić biszkopt i po upieczeniu zwinąć roladę. Nie trzeba wykonywać dodatkowego kremu do wypełnienia rolady. Moja mama robi to ciasto, kiedy w spiżarni zostało zbyt mało jabłek aby upiec dużą szarlotkę. Rolada jest puszysta i dzięki jabłkom nie wydaje się być sucha. Ja swoją roladę potrzepałem cukrem pudrem, bo tak jest najprościej. Polecam ;-) 

Składniki (forma 21,5 x 37 cm):
  • 3 duże jabłka
  • cynamon
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru + 3 łyżki
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Formę do pieczenia wyłóż papierem do pieczenia. Papier posmaruj delikatnie masłem. Jabłka obierz, pokrój na cienkie plastry i ciasno ułóż na dnie formy. Posyp 3 łyżkami cukru i szczyptą cynamonu.

Mąkę przesiej do miski z proszkiem do pieczenia, wymieszaj. Białka oddziel od żółtek. Białka ubij z cukrem na sztywną pianę. Dodawaj żółtka, miksując po każdym dodaniu. Do masy dodaj mąkę, delikatnie wymieszaj całość.

Masę na biszkopt wyłóż na jabłka, wyrównaj. Piecz w 170 st. przez ok. 40min. 

Jeszcze ciepły biszkopt przełóż na posypaną cukrem pudrem ściereczkę. Pamiętaj o tym, aby jabłka były na wierzchu. Pomagając sobie ściereczką zawiń ściśle roladę, tak by jabłka znalazły się w środku. Ja zacząłem zwijanie od dłuższego boku. Nie panikuj jeśli rolada trochę pęknie. Odstaw do całkowitego wystygnięcia. Roladę można posypać cukrem pudrem.

Smacznego ;)

Źródło przepisu: zjemto.blox.pl/2015/03/Ekspresowa-rolada.html

2 komentarze:

  1. Niestety , jabłka w tej postaci są surowe !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłka pieczemy razem z biszkoptem, więc nie są surowe. Możliwe, że zostały pokrojone za grubo. Jak widać na zdjęciach powinny być miękkie, dające się zwinąć. Pozdrawiam.

      Usuń