30.7.15

Lekkie ciasto z owocami lata

Lekki i delikatny biszkopt z dużą ilością owoców. Oprócz tego, że mieści się na nim aż pół kilograma! owoców to ciasto jest bardzo szybkie i proste do wykonania. Musicie pamiętać tylko o tym, aby dobrze ubić pianę z białek, a później wsypując mąkę, lekko ją wmieszać do masy. Dzięki temu ciasto będzie puszyste. Ja swoje ciasto upiekłem z mieszanką truskawek, czereśni i borówek. Ciasto wyjdzie z każdymi owocami. Te większe należy pokroić na mniejsze kawałki. W tym cieście jeszcze ani razu owoce nie opadły mi na dno, a robiłem je już wiele razy :) Polecam szczególnie osobom mało aktywnym w pieczeniu ;)

Składniki (forma 23 x 26 cm):
  • 5 jaj
  • 120 g cukru
  • 100 ml oleju roślinnego
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 500 g owoców (u mnie mieszanka truskawek, czereśni i jagód)
Oddziel białka od żółtek. Białka ubij mikserem na sztywną pianę. Pod koniec dodawaj cukier, wsypując go łyżka po łyżce. Dokładaj po jednym żółtku, cały czas ubijając. Powoli wlej olej i jeszcze chwilę mieszaj mikserem.

Mąkę i proszek przesiej do osobnej miski. W niewielkich porcjach dosypuj je do masy i wymieszaj delikatnie do momentu, aż składniki się połączą.

Gotowe ciasto wylej do natłuszczonej i wyłożonej papierem do pieczenia formy. Przebrane owoce (większe przekrój na mniejsze kawałki, wypestkuj) ułóż równomiernie na cieście.

Piecz w 180 st. przez ok. 45 minut do chwili, aż patyczek wsadzony w ciasto wyjdzie suchy.  Wyjmij z piekarnika, wystudź. Ciasto warto oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz