25.1.15

Ciasteczka z czekoladą i orzechami

Przyznaję, że są to najlepsze ciasteczka, które wykonałem dotychczas :) Idealnie chrupiące z kawałkami ulubionej czekolady. W oryginalnym przepisie jest napisane, że orzechów nie trzeba dodawać do ciasta, jednak dodanie ich sprawia, że ciasteczka są jeszcze bardziej uzależniające i nie można się od nich oderwać. Pięknie pachną podczas pieczenia. Trzymane w szczelnym pojemniczku zachowują długo świeżość. U mnie nie dotrwały do następnego dnia, bo jeszcze ciepłe zostały pochłonięte, przez najbliższych. Ciasteczka najlepiej smakują ze szklanką mleka. Za przepis dziękuję mojej przyjaciółce Gabrysi ;-)



Składniki (na ok. 40 ciasteczek):
  • 1 i 1/2 tabliczki (150 g) czekolady (użyłem mlecznej)
  • 1 szklanka orzechów (użyłem włoskich; opcjonalnie)
  • 1 kostka (200 g) miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Czekoladę pokrój w kostkę, orzechy zmiel lub drobno posiekaj (jeśli ich używasz).

Masło utrzyj z cukrem na puszystą masę. Dodaj jajko i zmiksuj. Następnie do masy dodaj przesianą mąkę wymieszaną z sodą oczyszczoną i solą. Całość zmiksuj. Masa, która powstanie będzie dość gęsta, więc po zmiksowaniu ciasto można zagnieść ręką.

Do ciasta dodaj czekoladę i orzechy. Wmieszaj je w ciasto (ja wgniotłem je ręką).

Piekarnik nagrzej do 200 st. Z ciasta uformuj małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego i ułóż je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstępy między kuleczkami (ciasteczka urosną). Kuleczki można lekko spłaszczyć. Ciasteczka piecz przez ok. 10 - 15 minut, aż się zarumienią. Początkowo ciasteczka będą miękkie, ale później stwardnieją.

Smacznego ;-)



5 komentarzy:

  1. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie. :) Do wygrania jest zestaw dowolnie wybranych przypraw dobrej jakości! By wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać przepis na danie mięsne (szczegóły w linku). Są trzy miejsca, trzy nagrody, jest o co walczyć!

    http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/01/konkurs-wygraj-zestaw-wybranych-przez.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie, pięknie prezentują się na zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wygląda znakomicie, aż mam ochotę sięgnąć po takie ciasteczko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealnie okrągłe i świetne do maczania w ciepłym mleku ;)

    OdpowiedzUsuń